Tvingas sätta punkt

De gamla perfektionsökande tankarna blandat med den tillhörande prestationsångesten och en vana som gör att man inte kan lämna ifrån sig sitt arbete förrän det absolut yttersta är gjort, gör att jag länge dragit mig för att avsluta mitt projektarbete även om resultatet egentligen absolut inte spelar någon roll. I morgon ska en klasskompis dock opponera på mitt arbete så i morse tvingades jag sätta punkt. Förmodligen kommer jag inte kunna lämna det hela bakom mig förrän jag korrigerat texten utifrån morgondagens kommande kritik, men det är väl vad man får räkna med om man är en hyfsat nybliven pensionerad naturare.

 

Förutom det har jag idag läst andras arbeten, förberett inför redovisningar och tränat. Det har med andra ord varit en ganska chill dag, och jag undrar verkligen vad de som bor här hela året gör med all tid på helgerna? Stället ligger ju mitt ute i ingenstans och när det är en vinter med extremt varierande väder(vilket betyder mycket slask…), så som den här, finns det ju inte allt för mycket att hitta på. Ja att bara mysa omkring en helg gick ju fint i alla fall!

 

Nu är det dags att sova och ladda upp för att kunna försvara och förklara sig bra under opponeringen imorgon! ;)   




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinstanzania.blogg.se

I den här bloggen kommer du kunna följa mitt livs hittills största äventyr och resa till Tanzania med allt vad det innebär. Ni kommer att få läsa om oundvikliga kulturkrockar, spännande äventyr, personliga tankar, ett annorlunda vardagsliv och mycket mer!

RSS 2.0