Redovisningsförberedelser

Dagen har mest gått åt till mer utvärderingar och att komma igång med förberedelserna för de redovisningar som vi ska ha för skolan nästa vecka. Vi har väl i alla fall gjort klart planeringen även om vi inte riktigt är klara med själva "manuset", men det är lugnt, det är ju trots allt inte särskilt mycket annat som ska göras under denna tid.

 

Efter lektionerna gick jag och Filippa och tränade på skolans lilla gym. Vi var där igår med och det är ganska kul att bara flumma runt och göra lite det som man känner för. Det är i alla fall skönt att komma igång igen och verkligen kul att känna att man typ kan börja från noll, eller åtminstone långt under den fysiska nivå man var innan resan, och försöka arbeta sig uppåt. En utmaning att komma ikapp sitt gamla jag och sedan gå ännu längre? Haha, vi får väl se hur länge motivationen håller i sig! Tänkte i alla fall att det skulle få bli lite varierad träning fram över och det ser jag verkligen fram emot!

 

Efter träning och kvällsmat och allt trillade jag dock över den här artikeln. 

 

http://www.svd.se/traning-och-halsa/darfor-blir-inte-kvinnor-grova-och-bulliga-av-att-trana-styrketraning-pa-gymmet_4236177.svd

 

Är inte det här en lite vidrig artikel? Jag avskyr lite extra mycket del nummer 4, "äter du inte så växer du inte". Jaha, ja men det låter ju smart. Om jag bara helt plötsligt börjar träna hårt och låter bli att också äta, så slipper jag "onödiga" muskler (så jag inte riskerar att se fet ut) och så kan jag helt enkelt gå ner i fettmängd samtidigt som jag bygger på med lite muskler (vilket inte blir för mycket eftersom jag inte kan bygga några muskler när jag inte äter). Perfekt! Eller? Låter hållbart i längde och så vidare... Hatar att det över huvud taget ska vara ett problem för en kvinna att träna styrketräning för att man inte får bli FÖR stark! Vad är ens det? Och hur kan man bli FÖR stark om man inte dopar sig? Att vara oärligt stark är väl det ända som skulle kunna tolkas som för stark, eller? Ja, man förstår ju varför vi har användning för ordet "lagom" i just det svenska språket, även om betydelsen av det ordet kan upplevas en aning flummigt... 

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinstanzania.blogg.se

I den här bloggen kommer du kunna följa mitt livs hittills största äventyr och resa till Tanzania med allt vad det innebär. Ni kommer att få läsa om oundvikliga kulturkrockar, spännande äventyr, personliga tankar, ett annorlunda vardagsliv och mycket mer!

RSS 2.0