En riktig blåsdag!

Det blåser upp till storm här och på alla andra ställen i Sverige också verkar det som? Synd, det hade ju hunnit bli riktigt mycket snö under natten, men nu är det som bortblåst (hehe, ordvits, hehe). Nej, men det är trist, men ändå lite mysigt med storm på något sätt, eller i alla fall om man är inomhus och konsekvenserna för alla blir minimala… vi har i alla fall trotsat vädret idag och begett oss in till staden. Shoppingbehovet efter resan är ganska stort med tanke på att jag hade undvikt att köpa kläder i flera månader innan vi åkte. Alltså fick det bli lite jeansinhandling på reaslutspurten. Det är lite kul hur man får hålla sig tillbaka från att bara köpa allting. Haha, man kan ju tro att följderna av en sån här resa borde vara tvärt om, och ja på många sätt har det varit en chock att komma tillbaka till den här utseendefixerade världen, men samtidigt är man inte på nått vis van att se så mycket kläder samlade på ett ställe så man tycker liksom att allting ser så fint ut. Ja, jag lyckades väl hålla mig tillbaka ganska bra, jag kommer ju trots allt snart gå in i en period som nästan arbetslös.

 

Shoppingen avslutades med matinhandling då vi också köpte in saker till en tacokväll. En kille som gick kursen förra året har varit lärare i år och varit med oss där nere, vilket var till väldigt stor hjälp, så det var en liten tackmiddag för honom. Det blev en väldigt mysig kväll med mat, tjat och lekar.

 

Nu ska jag sova här i blåsten, god natt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinstanzania.blogg.se

I den här bloggen kommer du kunna följa mitt livs hittills största äventyr och resa till Tanzania med allt vad det innebär. Ni kommer att få läsa om oundvikliga kulturkrockar, spännande äventyr, personliga tankar, ett annorlunda vardagsliv och mycket mer!

RSS 2.0