Sista dagen

Det var alltså den sista heldagen idag. Den sista dagen innan jag ska sätta mig på det där flygplanet och åka hem till det där landet som jag kom ifrån för fyra månader sedan. För en vecka sedan längtade jag. Nu känns det bara konstigt. Kanske beror det på att vi idag har legat på en strand och badat i varmt hav med stora vågor och att kontrasten till precis allting där hemma är ganska så stor, men det känns verkligen mest konstigt och overkligt. Fast egentligen känns det nog också väldigt bra! Jag känner mig ju faktiskt helt klar för denna gången och kan ju inte annat än tycka att jag fått se landet ur många olika vinklar, kanske så många olika som man kan då man är turist. Fast det är klart hade jag varit man hade jag ju helt klart också fått en annan vinkel, men det är ju lite krångligt att fixa... Hur som helst... jag är nöjd, jag känner mig klar, och imorgon bär det av hemåt oavsett om jag kan begripa det eller inte.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinstanzania.blogg.se

I den här bloggen kommer du kunna följa mitt livs hittills största äventyr och resa till Tanzania med allt vad det innebär. Ni kommer att få läsa om oundvikliga kulturkrockar, spännande äventyr, personliga tankar, ett annorlunda vardagsliv och mycket mer!

RSS 2.0